KALİTE ÇALIŞMALARI

 

Kurum Bilgileri

MİSYON

Misyonumuz temel felsefi disiplinler çerçevesinde genel formasyona sahip, eleştirel düşünebilen, fikir hayatımıza katkılarda bulunacak; ön kabullerden uzak, farklı kültürel değerlere ve yaşama biçimlerine saygılı, toplumsal ve akademik etik değerlere sahip, çağdaş bir öğrenme ve bilim ortamı oluşturarak, düşünmeye, anlamaya, araştırmaya istekli; farklı bakış açılarını dinleyebilen ve anlayan; farklı görüş ve düşüncelere açık ve tüm bu alanlar için hevesli bireyler yetiştirmektir.  Bilimsel araştırmaları takip etmek, özgün araştırmalarda bulunmaktır.

VİZYON

Felsefe alanında etkin ve özgün akademik çalışmalarda bulunmak. Bununla birlikte ulusal ve uluslararası kültürel birikimi inter-disiplinler işbirliği perspektifiyle ele alıp eleştirel bir tutumla değerlendiren, elde edilen sonuçları felsefi bir bakış açısıyla yorumlayan, toplumla paylaşan, dünya ve ülke  sorunları karşısında duyarlı öğrenciler yetiştiren, güncel problemlerin çözümüne felsefi katkılarda bulunan ve mezunları tercih edilen bir bölüm olmaktır.

AMAÇ

Felsefe Bölümü’nün amacı öğrencilerine kavramsal düşünmeyi ve felsefi düşüncenin tarihini öğretebilmek ve bu sayede çağımızın güncel sorunlarını felsefi bilgi ışığında araştırıp incelemeye yönelik bir eğitim sunmaktır. Bu sayede bölümümüz, felsefi bilginin ve düşünüşün toplumsal sorunlar karşısında en önemli çözüm araçlarından biri olduğu bilincini hem öğrencilerimize hem de felsefeyle ilgilenen diğer kişilere kazandırmayı, toplumsal sorunlara hem çözüm önerileri getirmeyi hem de önerileri getirebilecek bireyleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda hem felsefecilerin yapıtları temel alınarak felsefi miras tanıtılacak hem de temel felsefi sorunsallardan yola çıkılarak felsefi yöntem ve eleştirel düşünme kazandırılmaya çalışılacaktır. Bütün bu eğitim süreçleri sonunda bölümden mezun olanlar öğretmen ve akademisyen olabilecekleri gibi düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde de başarılı olacaklardır. 

FELSEFE BÖLÜMÜ TEMEL DEĞERLER

Eleştirel Düşünme

Disiplinler Arası Bakış Açısı

Soru Sorabilme

Öğrenci Merkezli Eğitim

İnsan ve Doğaya Karşı Hassasiyet

Akademik Bakış Açısında Özgürlük

Kültürlere Saygı ve Hoşgörü

Adalet ve Eşitliğe Bağlılık

Özgünlük

Etik ilkeler

Sorumluluk Bilinci

Çağdaş Düşünceye Önem

 

BÖLÜMÜN STRATEJİSİ

 Bölümümüz, misyon ve vizyonuna uyumlu olarak, kalite standartları doğrultusunda, yenilikçi ve sürekli gelişmeye açık bir anlayışla; mesleki bilgi, beceri ve özgüvene sahip, topluma hizmeti esas alan nitelikli bireyler yetiştiren, felsefi bilginin ve düşünüşün toplumsal sorunlar karşısında en önemli çözüm araçlarından biri olduğu bilincini hem öğrencilerine hem de felsefeyle ilgilenen diğer kişilere kazandıran,
akademik ve idari birimlerin işbirliği içerisinde en verimli biçimde çalışmasını destekleyen, paydaş görüşlerine önem veren, diğer bilim alanlarıyla sürekli iletişimde olarak, felsefenin disiplinler arası bir konumda bulunmasını destekleyen ve bu doğrultuda ulusal ve uluslararası işbirliklerine açık bir eğitim politikası benimseyen, teknolojiyi, yapay zeka ve uygulamalarını takip eden ve bilimsel standartlara önem veren ve kültürel mirastan faydalanan bir birim olmayı araştırma politikası olarak belirlemiştir.

 

 Aynı zamanda öğretim üyeleriyle ulusal ve uluslararası nitelikte akademik yayınlar yapmayı, öğrencilerinin eleştirel ve nesnel bir bakış açısıyla uzmanlaşarak toplumun ve dünyanın sorunlarına çözüm önerileri getirebilecek kişiler yetiştirmeyi sağlayan bir politikası/hedefi/stratejisi vardır. Bunun yanında üniversitemizin geliştirdiği ve yürüttüğü bölgenin sağlık, spor, sosyal, kültürel, eğitim ve çevre alanında gelişimine katkı sağlayacak ekosistemi oluşturma, dezavantajlı gruplara yönelik hizmetleri artırma ve bu alanlarda ortak sosyal sorumluluk projelerine katılarak aktif bir şekilde yer almak benimsediğimiz başlıca stratejimizdir.

NOT: Yapılan son danışma kurulu ve paydaş toplantılarında alınan görüşler doğrultusunda güncellenmiştir. 

Kanıt1 Kanıt2 Kanıt3

Organizasyon Şeması

Sistematik Felsefe ve Mantık Anabilim Dalı

Prof. Dr. Kevser ÇELİK ( Anabilim Dalı Başkanı)

Prof. Dr. Mevlüt ALBAYRAK

Prof. Dr. Nurten KİRİŞ YILMAZ

Arş. Gör. Ramazan KAYA

Felsefe Tarihi Anabilim Dalı

Doç. Dr. Suat Soner ERENÖZLÜ (Anabilim Dalı Başkanı)

Türk-İslam Düşünce Tarihi Anabilim Dalı

Prof. Dr. Kevser ÇELİK (Anabilim Dalı Başkanı)

Arş. Gör. Ş. Mert ÜNAL

Bilim Tarihi Anabilim Dalı

Doç. Dr. Soner SOYSAL  (Anabilim Dalı Başkanı)

Doç. Dr. Kemal ÇİNÇİN

Arş. Gör. Dr. Gökçe SARI

Bölümümüzün "Yetki, Görev ve Sorumluluklar" sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Felsefe Bölümümüz misyon ve vizyonuna uyumlu, Kalite Yönetim Sistemi Standartları doğrultusunda, yenilikçi ve sürekli gelişmeye açık anlayışla; mesleki bilgi-beceri ve özgüvene sahip, topluma hizmeti esas alan nitelikli bireyler yetiştiren, akademik ve idari birimlerin koordineli ve yüksek bir performans ile çalışmalarına imkan sağlayan, yönetsel süreçlerde adil ve şeffaf olan, paydaş görüşlerine önem veren, ulusal ve uluslararası işbirliklerine açık olan, eğitim-öğretim ve araştırmada teknolojik ve bilimsel standartları önemseyen bir kurum olma, kalite ve araştırma politikası olarak benimsenmektedir.

1. Doç. Dr. Vedat Tezcan Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi
2. Ercan Kızılkaya Süleyman Demirel Üniversitesi Felsefe Bölümü Lisans Öğrencisi
3. Züleyha KAZAR Süleyman Demirel Üniversitesi Felsefe Bölümü Yüksek Lisans Öğrencisi
4. Mehtap Karacakoçulu Süleyman Demirel Üniversitesi Felsefe Bölümü Yüksek lisans Öğrencisi
1. Dr. Öğr. Üyesi Yusut TAN Hakkari Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
2. Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Halil ÇETRES Mardin Artuklu ÜNİVERSİTESİ Felsefe Bölümü
3. Felsefe Grubu Öğretmeni Nesibe Koçak BAŞAKŞEHİR - TOKİ Kayaşehir Anadolu Lisesi
4. Felsefe Grubu Öğretmeni Belgin Demirer Yalova Necmettin Erbakan Sosyal Bilimler Lisesi
5. KURUCU-müdür Ahmet Çelik Birey Eğitim Kurumları
Bölümümüzün iç ve dış paydaş etki/önem matrisine buradan ulaşabilirsiniz.

SDÜ Kalite Güvence Sistemi Karar Ağacı Modeli'ne buradan ulaşabilirsiniz.

Komisyonlar/Kurullar/Temsilciler

‍ 

‍ 

Nalan PEHLİVANOĞLU

1. Dr. Öğr. Üyesi Arife ÜNAL SÜNGÜ

 MAKÜ İlahiyat Fakültesi 

 

2.  Doç. Dr. Ayşegül DOĞRUCAN ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
3.  Doç. Dr. Tuncay SAYGIN Adnan Menderes Üniversitesi İTBF. Felsefe Bölümü
4.  Doç. Dr. Zafer YILMAZ  Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fak. Türkçe ve Sosyal bilimler Eğitimi Bölümü 

Toplantı Tutanakları

Toplumsal Katkı Faaliyetleri Bölüm Toplumsal Katkı Faaliyetleri ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir. Çalışmaların tamamlanmasının ardından buradan paylaşılacaktır. 
Raporlar
Bölüm Öz-Değerlendirme Raporu ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir. Çalışmaların güncel haline buradan ulaşabilirsiniz.

Bölüm AR-GE Raporu ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir. Çalışmaların güncel haline buradan ulaşabilirsiniz.

Bölüm Faaliyet Raporu ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir. Çalışmaların tamamlanmasının ardından buradan paylaşılacaktır. 

 

Süleyman Demirel Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarafından Sınav Yönergelesine İlişkin Değerlendirme Anketi                                          Öğretim Üyelerine Yönelik Değerlenirme Anketi                                            Araştırma Görevlilerine Yönelik Değerlendirme Anketi                                      Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Anketi

İş Birlikleri/Protokoller/Anlaşmalar Dış Paydaş olarak belirlediğimiz kurumlar ve Danışma kurulunda yer alan her üyemizin mensubu olduğu Üniversite ve kurumlarla danışma hususunda bağımız bulunmaktadır.

Akreditasyon Çalışmaları

Bölümümüzün akreditasyon sürecine başlaması planlanmaktadır. 

İyileştirme Çalışmaları

Sıra No. Öneri Birimi / Kaynak Öneri Tarihi Öneri Gerekçesi İyileştirme İyileştirme Tarihi
1 Bölümümüzde öğrenim gören bir öğrencinin dilekçesi. (Kanıt) 28.02.2024 Ders kaydından Ders Sildirme Öğrencinin talebi doğrultusunda ders kaydından ilgili ders çıkarılmıştır.(Kanıt) 05.03.2024
2 Bölümümüzde öğrenim gören bir öğrencinin dilekçesi 25.02.2024 Ders Kaydından Ders DEğişikliği Öğrencinin talebi doğrultusunda ders kaydından ilgili ders değiştirilmiştir. (Kanıt) 05.03.2024.
3 Bölümümüzde öğrenim gören bir öğrencinin dilekçesi (Kanıt) 11.09.2024 Ders sildirme talebi Öğrencinin talebi doğrultusunda ders kaydından ilgili ders değiştirilmiştir. (Kanıt) 12.09.2024
4 Bölümümüzde öğrenim gören bir öğrencinin dilekçesi (Kanıt) 22.09.2024 Muafiyet talebi Öğrencinin talebi doğrultusunda transkripti incelenmiş ve dersten muaf edilmiştir.  (Kanıt) 23.09.2024
5 Bölümümüz web sayfasında bulunan sıkça sorulan sorular sekmesi güncellenmesi uygun görülmüştür. 05.11.2024 e yoklama uygulaması ile ilgili bilgilendirme sekmesi eklenmesi Bölümümüz sıkça sorulan sorular kısmına e yoklama uygulaması ile ilgili sekme eklenmiştir. (Kanıt) 05.11.2024
6. Bölüm Kalite ve Arge Koordinatörlüğü tarafından her öğretim elemanının öğrencilere ayırdıkları görüşme saatlerini kapılarında ilan etmeleri istenmiştir. (Kanıt) 06.12.2024 Öğrenci görüşme saatlerinin ofis Kapılarında ialan edilmesi Her Öğretim elemanı öğrencilere ayırdığı görüşme saatini  kapısında ilan etmiştir. (Kanıt) 9.12.2024

 

Diğer

Bölüme Özgü Uygulamalar

Bölümümüz tarafından yürütülen staj programı bulunmamaktadır.