SIKÇA SORULAN SORULAR
1. Uzaktan öğretim nasıl yapılacak?
Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect uygulaması üzerinden canlı dersler ve video kayıtları ile yapılacaktır.
2. Uzaktan öğretim sistemine nasıl giriş yapabilirim?
İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna http://obs.sdu.edu.tr yazın ve kullanıcı giriş ekranına ulaşın. Sisteme bağlandıktan sonra karşınıza kullanıcı giriş formu gelecektir. Kullanıcı giriş formuna üniversite tarafından size sağlanan öğrenici numarası ile giriş yapabilirsiniz. Şifreniz ise SDÜ OBS not sistemine girmek için kullandığınız şifre ile aynıdır.
3. Adobe Connect uygulaması ile ilgili sorularım için nereye başvuracağım?
Adobeconnect uygulaması ile ilgili sorularınızı oidb@sdu.edu..tr adresine e-posta ile gönderebilirsiniz.
4. Bölümle ilgili duyuru ve haberleri takip etmek için sosyal medya hesapları mevcut mu?
Bölümümüze ait güncel etkinlik ve duyurulara ulaşabileceğiniz sosyal medya hesaplarımız bulunmaktadır:
Instagram: https://www.instagram.com/sduarkeoloji/
Facebook: https://www.facebook.com/Sduarkeoloji-103630864642378/
Twitter: https://twitter.com/sduarkeoloji
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCy11BRTmJyXwNEmJb9U5p1A
5. Bölümdeki dersler ile ilgili bilgilere nereden ulaşabilirim?
Öğrenci Bilgi Sistemi’nden (https://obs.sdu.edu.tr) ders seçme, kayıt işlemleri, ders programları, ders içerikleri, online derse katılma gibi pek çok bilgiye ulaşarak ihtiyacınız olan işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
6. AKTS Nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS); bir eğitim programının koyduğu hedeflere ulaşmak için öğrencilerin başarması gereken iş yüküne göre tanımlanan öğrenci merkezli bir kredilendirme sistemdir. Her dersin AKTS’si ilgili dersin yanında belirtilmiştir.
7. Ders kayıtlarını nasıl yapabilirim?
Ders kayıtları her dönemin başında https://obs.sdu.edu.tr/index.aspx adresi üzerinden öğrenci numarası ve şifresi ile online olarak yapılmaktadır. Öğrencilerimiz kendi sınıfının danışmanı ile alınan dersleri mutlaka kontrol etmelidir.
8. Ders ekleme ya da çıkarmak istediğimde ne yapmam gerekiyor?
Seçilen derslerde çakışma, fazla veya eksik olması durumlarında her yıl belirlenen “Akademik Takvim”de belirlenen sürelerde öğrencilerimiz kendi sınıf danışmanları ile birlikte iletişime geçerek ders ekleyip çıkartabilirler.
9. Daha önce başarısız olunan bir derse devam zorunluluğum var mıdır?
Daha önce alınmış ve devamsızlık (NA) ile kalmamış ancak başarısızlıktan (FF, FD) kalmış olan öğrencimiz aynı dersi almakla yükümlüdür ancak devam zorunluluğu yoktur. Ders, ders programında çakışsa bile öğrencimiz dersi alıp sadece ara sınav ve final sınavlarına girer.