Misyonumuz ve Vizyonumuz

Misyon ve Vizyon

Vizyon İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünün vizyonu, uluslararası düzeyde faaliyet gösteren, donanımlı, geleceğe iz bırakan bir bölüm olmaktır. Ayrıca vizyonumuz İngiliz Filolojisinin her alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş çağdaş filologlar yetiştirmektir. 4 yılda toplam 8 yarıyıla uygun tasarlanan Lisans Programı, öğrencilere ileri düzeyde dil becerisi, edebi kavramlar, edebiyat tarihi, edebiyat ve eleştiri kuramları, kültür alanına dair temel bilgi ve dil, edebiyat, eleştiri ve kültür incelemeleri alanlarında mesleki yetkinlik kazandırmayı hedeflemektedir.  Misyonumuz ise  hem yüksek akademik başarıya ulaşmak hem de çağdaş bir eğitim anlayışı ile İngiliz Dili ve Edebiyatı ve batı kültürünü iyi bilen çok yönlü bireyler yetiştirmektir. 

 

Bölümümüz mezunlarının mesleki beklentilerine ve yakın gelecekteki kariyerlerine ulaşmaları için öngörülen Program Öğretim Amaçları aşağıdaki gibidir:

  • Öğrencilere İngiliz dili, kültürü, tarihi ve edebiyatı hakkında gerekli bilgi ve donanımı kazandırmak.
  • Öğrencileri eleştirel bakış açısına sahip, analiz yeteneği gelişmiş, etkili iletişim kurabilen, yaratıcı, sorumluluklarının bilincinde olan ve mesleki etik bilincine sahip filologlar olarak yetiştirmek.
  • İngiliz edebiyatı aracılığıyla öğrencilerin kültürler arası iletişim kurabilen ve bu kültürleri yorumlayabilen bireyler olarak yetişmelerini sağlamak.
  • Ülkemizin ve toplumumuzun değerlerini Batının değerleriyle birleştirebilen, bu değerleri doğru ve etkili bir biçimde özümseyen ve bunu ifade edebilen bireyler yetiştirmek.
  • Öğrencilerin İngilizceyi ileri seviyede kullanmalarını sağlamanın yanı sıra onlara bu dili öğretme yetisini kazandırmak.
  • Öğrencilerin çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilen ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen bireyler olarak yetişmelerini sağlamak.
  • Öğrencileri, alanlarında araştırma yapabilen ve bu araştırmaları tarafsız ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirebilen bireyler olarak topluma kazandırmak.