FEDEK ÇALIŞMALARI
- SDÜ TARİH BÖLÜMÜ FEDEK AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI RAPORU
ÇALIŞMALAR |
KANIT |
1. Akreditasyon çalışmalarına Bölüm Öğretim Üyelerimizin katılımıyla ve Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Hayri ÇAPRAZ başkanlığında 18.06.2020 Perşembe günü saat: 11.00’da, Fen Edebiyat Fakültesi 376 nolu derslikte yapılan Bölüm Kurulu Toplantısı'nda alınan karar doğrultusunda başlanmıştır. Toplantıda Bölüm kalite standartlarının saptanması ve geliştirilmesine yönelik öneriler ele alınmıştır.
|
|
2. Daha sonra SDÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan gelen 26.06.2020 tarih, 70335962.301.01.01-E sayılı yazıda, Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı’ndan bildirilen “Akredite Program Bilgilerinin Toplanması ve Kabulü Hakkında Usul ve Esaslar” konulu yazı tarafımıza ulaşmış ve çalışmalara hız verilmiştir.
|
|
3. Bölüm Öğretim Üyelerimizin katılımıyla Covid-19 Pandemisi nedeniyle 26.08.2020 perşembe günü saat: 14.00’da Microsoft Teams uygulaması üzerinden Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Hayri ÇAPRAZ başkanlığında yapılan toplantıda Akreditasyon süreci hakkında bilgilendirme yapılmıştır.
|
|
4. 28.02.2022 Pazartesi günü saat 15.30’da Tarih Bölüm Başkanlığı’nda bir araya gelen Kalite-Akreditasyon Komisyonu aşağıdaki düzenlemelerin yapılması hususunda görüş birliğine varmıştır. |
|
Tarih Bölümü Kalite Çalışmaları kapsamında yapılması gereken öncelikli işler şu şekilde tespit edilmiştir:
1. Ders bilgi paketinde güncellemeler (amaçlar, kazanımlar vs.)
2. FEDEK çıktıları ile Tarih Bölümü çıktılarının değerlendirilmesi ve uyumlu hale getirilmesi, Bölüm müfredatının ulusal kredisini incelenmesi.
3. Öğretim üyelerinin verdikleri derslerin sınavlarında uyguladıkları ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi.
4. Lisans sınavları sonrası en yüksek ve en düşük notu içeren sınav kâğıtları ve cevap anahtarı kâğıdının dosyalanması.
5. Akademik danışmanların öğrencilerle toplantı yapması, öğrencilerin kariyer planlarına dair bilgi alışverişinin sağlanması.
6. Bölüm Web sayfasında lisans dönemiyle ilgili sekme eklenmesi ve buradan öğrencilerin çift ana dal, yan dal ve yatay geçiş gibi konularda bilgi alabilmesi.
7. Erasmus, Mevlana ve Farabi gibi öğrenci yurtiçi-yurtdışı değişim programlarının istatistiklerinin alınması.
8. Bölümün iç ve dış paydaşlarıyla ilgili bilgi alışverişi yapılması.
9. Bölümler arası seçmeli ders sayısının ikiden fazla hale getirilmesi.
10. Öğrencilerin bireysel veya grup halinde çalışma becerileri hakkında görüşler. Poster sunumlarının yapılması.